Vi har på Bishop Media märkt av en ökad efterfrågan kring nyhetsbrev som tjänst. Det vill säga att vi hjälper till med att regelbundet sätta ihop och skicka ut nyhetsbrev till önskad målgrupp, samlar in statistik och följer upp resultatet. Kanske är du en av dom som också varit lite nyfiken på denna lite bortglömda men väldigt effektiva marknadsföringskanal och vill veta mer? Läs då vidare för här kommer lite snabbfakta!

Varför du bör skicka ut nyhetsbrev till dina kunder

Påminn om att du finns

Att regelbundet dyka in i dina kunders inkorg ökar varumärkeskännedomen kring ditt företag. Ju oftare ditt företagsnamn och logga syns, desto mer ihågkommet blir det. Kanske kan du erbjuda en tjänst eller produkt som mottagaren just nu har behov av. Då är det väldigt smidigt att bli serverad en lösning direkt i mailboxen.

Direktkontakt med dina kunder

Med ett nyhetsbrev riktat till människor som på något sätt redan har ett intresse för ditt företag är chansen att träffa rätt med marknadsföringen väldigt stor. Troligtvis är det du vill tipsa om eller presentera väldigt relevant för just den här målgruppen.

Billig marknadsföring

Att skicka ut ett nyhetsbrev går snabbt och är i sig ofta gratis. Vilka andra marknadsföringskanaler kan skryta med det?

Tydlig mätbarhet

Statistikrapporten från ett nyhetsbrev är otroligt tydlig. Du ser exakt hur många som mottagit, öppnat och läst ditt brev, vilka länkar som klickades på eller om någon tråkigt nog avregistrerat sig från framtida utskick. Detta gör det enkelt att mäta vilket innehåll som intresserar mottagaren och på så sätt hela tiden förbättra nyhetsbreven och din marknadsföring.

    Jag accepterar integritetspolicyn