Som komplement till Mikael Weleéns supertips på hur man som företag ska agera i dessa kristider vill vi på Bishop också bidra med 6 stycken tips gällande företagets kommunikation och marknadsföring!

1. Våga vara ärlig!
Berätta om er situation. Håll kunderna uppdaterade om ändrade öppettider, justerat sortiment eller nya erbjudanden.

2. Digitalisera verksamheten
Hur kan din verksamhet digitaliseras? Dags att skapa digitala möjligheter som underlättar för dig och dina kunder.

3. Varumärke
Nu finns tiden du inte haft. Det är inte högtryck och telefonen är lite tystare. Se över ditt varumärke. Vad står ditt företag för? Vad har ni för grundvärderingar och värdeord?

4. Hemsidan
Är er hemsida en skämskudde eller hjälper den faktiskt er verksamhet med att fånga upp lead, avlasta telefonsamtal och berättar sanningen om ert företag? Nu är ett bra tillfälle att se till att hemsidan blir ert främsta verktyg!

5. Tänk utanför boxen!
Var påhittig och utveckla ditt erbjudande eller tjänst efter rådande tider! Kommer ingen och äter av er härliga frukostbuffé, gör en frukostpåse för avhämtning.

6. Se till att få ut ditt erbjudande!
Utnyttja digitala kanaler: Uppdatera hemsidan, skicka ut nyhetsbrev, gör inlägg och kanske annonsering i sociala medier. Missa inte att uppdatera företagsprofilen på Google My Business och Facebook med anpassade öppettider.

Finns det något vi kan hjälpa dig med just nu är du varmt välkommen att höra av dig ????