Svensk Dagligvaruhandel

Svensk Dagligvaruhandel är branschorganisationen för dagligvaruhandeln i Sverige med medlemmar såsom ICA, Coop och Axfood. Vi på Bishop Media har arbetat löpande med dem under många år och 2021 var det dags för ett rejält omtag av hemsidan. Den grafiska profilen fick ett mer piggt, lekfullt och mjukt intryck utan att tappa seriositeten. De stora textmängderna lättades upp med grafer, rörliga element och betydligt fler och större bilder. Resultatet blev helt enkelt en webbplats som informerar och utbildar besökaren på ett trevligare och mer lättförståeligt sätt, samtidigt som den moderna plattformen i WordPress gör det fortsatt löpande arbetet med hemsidan betydligt smidigare både för kunden och för oss som webbyrå.

2024 var det dags för nästa uppfräschning – en s.k. megameny impelementerades för enklare navigering och överblick av alla sidor. Unika illustrationer vävdes in i designen samtidigt som de starkare färgerna ur profilen fick ta ännu mer plats. Innehåll på startsidan strukturerades om och fick ny design för att väcka intresse för de absolut viktigaste delarna. En nystart utan att tappa någon igenkänning!

Jag har arbetat med Bishop i snart två år och är väldigt nöjd. Alltid snabba, prisvärda och lösningsorienterade. Kan varmt rekommendera!

Cecilia Anneling, Kommunikationschef Svensk Dagligvaruhandel

Är du intresserad av något liknande?

Mitt namn är Elin och jag har varit ansvarig designer i detta projekt. Jag hjälper gärna till att hitta en liknande lösning anpassad för just dig och ditt företag. Hör av dig så kan vi prata mer!

    Jag accepterar integritetspolicyn