Projektbeskrivning

Svensk dagligvaruhandel

Svensk Dagligvaruhandel är branschorganisationen för dagligvaruhandeln i Sverige med medlemmar såsom ICA, Coop och Axfood. Vi på Bishop Media har arbetat löpande med dem under många år och nu senast var det dags för ett rejält omtag av hemsidan. Den grafiska profilen fick ett mer piggt, lekfullt och mjukt intryck utan att tappa seriositeten. De stora textmängderna lättades upp med grafer, rörliga element och betydligt fler och större bilder. Resultatet blev helt enkelt en webbplats som informerar och utbildar besökaren på ett trevligare och mer lättförståeligt sätt, samtidigt som den moderna plattformen i WordPress gör det fortsatt löpande arbetet med hemsidan betydligt smidigare både för kunden och för oss som webbyrå.

Härnäst är det dags för Svensk Dagligvaruhandels privata medlemszon (som vi också tidigare byggt) att få sig ett rejält lyft.

Besök hemsidan
Se alla projekt

Är du intresserad av något liknande?

Mitt namn är Elin och jag har varit ansvarig designer i detta projekt. Jag hjälper gärna till att hitta en liknande lösning anpassad för just dig och ditt företag. Hör av dig så kan vi prata mer!

    Jag accepterar integritetspolicyn