SEO-specialist förstärker Bishop Media

Idag görs fler och fler affärer på internet. De företag som lyckas är de som ser till att synas för rätt målgrupp vid rätt tillfälle. Men konkurrensen är hård. För att hjälpa fler företag att bli framgångsrika på nätet förstärker vi vårt team med en specialist inom sökmotoroptimering.

– Det känns klockrent att ha rekryterat en så erfaren specialist som Maria. Satsningen är ett led i vår ambition att samla all kompetens som behövs för att hjälpa fler företag att utveckla sin hemsida och digitala marknadsföring. Sökmotoroptimering är en extremt viktig del framöver. Under året kommer vi att presentera mer hur detta kan gynna våra kunder i form av ökad trafik och fler affärer, säger Wiktor Söderström, grundare av Bishop Media.
Maria Karlsson som nu förstärker vårt team har lång erfarenhet av just sökmotoroptimering (SEO) och digital marknadsföring. Under året kommer våra kunder att få lära känna Maria, men redan här kommer en kort presentation.

Hej Maria, kan du berätta lite om dig själv?

– Jag har hjälpt företag att synas på webben i över tio år. Efter att ha arbetat med digital marknadsföring i München flyttade jag hem till Sverige och valde att starta eget företag. Under min tid som egenföretagare hjälpte jag företag inom många olika segment med allt från nyhetsbrev, sociala medier och webbredaktörsjobb. Men huvudfokus har alltid varit att optimera hemsidornas innehåll för att få en bra rankning på Google – så kallad organisk sökmotoroptimering. Nu senast har jag jobbat inom en byrå i Göteborg med just organisk SEO.
– När jag blev kontaktad av Bishop Media kände jag att det var en lyckoträff. Jag har precis flyttat in till stan och kände till Bishop och visste att dom var väldigt duktiga på webben och hade många spännande kunder. Så det kändes helt perfekt.

Vad är ditt bästa tips för att lyckas med sökmotoroptimeringen?

– Mitt främsta råd är att se på hemsidan utifrån besökarens perspektiv. Hur uppfattas hemsidan av en förstagångsbesökare? Hittar man det man letar efter? Det gör det lättare att prioritera vad som är viktigt att lyfta fram på hemsidan.

Vad kommer du att hjälpa Bishop Medias kunder med?

– Jag kommer att hjälpa kunderna att synas i den hårda konkurrens som finns på webben idag. Sökmotoroptimering är en långsiktig investering där jag hjälper till att ta ett helhetsgrepp kring hemsidan och kontinuerligt förbättra innehållet. I kombination med annonsering på Google och Facebook kan hemsidan få fler besökare och generera fler affärer. Att allt är mätbart gör också att kunderna ser att investeringen blir väldigt lönsam.
Välkommen till gänget Maria, vi ser fram emot att jobba ihop med dig!

Elin Mörsare - Webbdesigner på Bishop Media Webbyrå
Hör gärna av dig!

Mitt namn är Elin Berlind och jag svarar gärna på frågor om hur vi kan hjälpa ditt företag. Kontakta mig gärna för mer information eller om du önskar ett kostnadsförslag.

    Jag accepterar integritetspolicyn