Atvexa

Friskolekoncernen Atvexa är ägare till omkring 200 verksamheter inom skola och förskola – både i Sverige, Norge och Tyskland. När vi inledde vårt samarbete i våras fanns en hemsida som var svårjobbad och som inte visuellt speglade eller presenterade den kvalitet och mångfald av verksamheter som finns på skolan.

Efter att en helt ny visuell identitet tagits fram fick vi möjligheten att fortsätta vårt samarbete och klä hemsidan i detta nya manér. Genom delar på hemsidan som berättar om och visar upp Atvexa och deras modell, berättelser om verksamhetens kvalitetsarbete samt ett gediget pressrum med nyhetsflöde blir hemsidan en viktig pjäs i Atvexas kommunikation gentemot intressenter.

Många gånger har jag kunnat ge Bishop fria händer för att ta fram förslag på en ny lösning eller utseende och varje gång har det varit mitt i prick. Detta har inneburit att arbetet gått snabbt och smidigt. De har kommit med idéer på helt nya lösningar eller sidor som jag själv inte tänk på och som gör webbplatsen bättre.

KAJSA TIRÉN, Atvexa

Är du intresserad av något liknande?

Mitt namn är Olivia och jag har varit ansvarig designer i detta projekt. Jag hjälper gärna till att hitta en liknande lösning anpassad för just dig och ditt företag. Hör av dig så kan vi prata mer!

    Jag accepterar integritetspolicyn