Kunskapsplattform för omdebatterat ämne

hållbarpalmolja.ses hemsida i olika enheter

Bakgrund

Ämnet ”palmolja” är väldigt komplicerat och omdebatterat. Organisationerna Svensk Dagligvaruhandel, Kosmetik- och hygienföretagen och Livsmedelsföretagen ville därför skapa en neutral, kunskapsbaserad plattform som kan bidra till en mer faktabaserad diskussion. De vill också vägleda företag i övergången till hållbart odlad palmolja.

Vårt uppdrag

Vi har tillsammans med uppdragsgivarna arbetat strategiskt med vilken information som ska finnas på webbplatsen, samt att göra den attraktiv och användarvänlig. Hemsidan har tagits fram i samarbete med Anders Carne Konsult. Vi har även tagit fram logotyp, grafisk profil, digitala inbjudningar och en presentation.

Resultat

Resultatet har blivit en lättgreppbar plattform med information för en komplex fråga. Här finns information såväl för den nyfikne konsumenten som för stora livsmedelsföretag. Webbplatsen lanserades i samband med ett seminarium om palmolja där bland annat Amnesty International, Naturskyddsföreningen och certifieringsorganet RSPO deltog.

Webbplats: hållbarpalmolja.se

Så tycker kunden

Återigen har Bishop Media levererat en produkt som håller hög kvalitet, med stor professionalitet och med ett tillmötesgående bemötande.

Johan Krallis Anell, CSR- and Sustainability Manager på Livsmedelsföretagen

En titt på resultatet

Vill du veta mer om uppdraget?

Eller behöver du hjälp med ett liknande projekt? Kontakta oss gärna!

Kontaktuppgifter